Što je pedagog?
Opis posla pedagoga po standardima:
1) RAD S UČENICIMA (savjetodavni, upis u I. razred, vijeće učenika, radionice)
2) SURADNJA S NASTAVNICIMA (pračenje oglednih sati, pomoć u suradnji s roditeljima, pomoć u planiranju i izvođenju nastave)
3) SURADNJA S RODITELJIMA (savjetodavni rad, suradnja sa vijećem roditelja, edukacija roditelja)
4) PROFESIONALNA ORIJENTACIJA (rad s učenicima, roditeljima, razrednicima)
5) PRAĆENJE, ANALIZIRANJE I UNAPREĐENJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA (analiza uspjeha u učenju i vladanju te predlaganje mjera, analiza nastave, pračenje rada odjeljenske zajednice)
6) ISTRAŽIVANJE U PRAKSI PEDAGOGA
7) POSLOVI PLANIRANJA I PROGRAMIRANJA (izrada GPR-a, suradnja s ravnateljem, tajništvom, knjižničarom, izvannastavne aktivnosti, planiranje)
8) VOĐENJE PEDAGOŠKE DOKUMENTACIJE (zabilješke o savjetodavnom radu, odjeljenske knjige i sl.)
9) OSTALI POSLOVI (rad sa stručnim organima, suradnja s lokalnom zajednicom, projekti, rad s pripravnicima i studentima, stručno usavršavanje)
Izdvajamo posebno dio posla pedagoga koji se odnosi na rad pedagoga s roditeljima i učenicima kroz predavanja i radionice.
Program rada radionice i predavanja za učenike i roditelje u školskoj 2015/2016 godini:
- KAKO PREŽIVJETI U ŠKOLI? - „Mapa uma“ – predavanje i radionice za učenike VI.razreda devetogodišnjeg školovanja
- Cilj radionice je svladati prepreke i naučiti kako učiti lakše. Uz pomoć metode "jednostavnije učenje" određenim pravilima, koracima i postupcima objasniti učenicima kao da lakše i jednostavnije uče i to prepoznajući vlastiti stil učenja. Veoma je važno da učenici znaju prepoznati kojem stilu učenja pripadaju. Mape uma su metoda koja im može pomoći da usvoje više pojmova i znaju kronološki posložiti gradivo koje uče. Ova radionica za šestaše je veoma korisna jer veoma često dođemo do zaključka da ne znaju kako da uče te iz tog razloga imaju slabije ocjene.
- PROFESIONALNA ORIJENTACIJA – predavanja za roditelje i radionice za učenike:
§ Izrada panoa „Profesionalna orijentacija“ (informacije o srednjim školama koje učenici biraju)
§ Posjete srednjim školama
Oglas za vjenčanje - učenike pedagogica podijeli u parove te je zadatak da jedni za druge osmisle oglas za vjenčanje. Cilj je da kroz ključne riječi prikažu osobine partnera/ice, naravno pozitivne. Negativne komentare, ukoliko ih imaju, trebaju "zamaskirati" i pretvoriti u pozitivne.
Oglasi su anonimni a svaki par komentira međusobno napisani oglas te nakon toga zalijepi na ploču. Kada su svi oglasi zaljepljeni na ploči uzme se jedan od oglasa koji se pročita a odjel pokuša pogoditi o kojem se učeniku radi.
Upoređujući vlastitu predstavu o sebi sa predstavom drugih, pojedinac izoštrava sliku o sebi. Također, postaje svjestan da svatko od nas pored dobrih osobina ima i one manje dobre koje su sastavni dio ličnosti i ne moraju nužno biti negativne.
- druga radionica za osmaše
JA U BUDUĆNOSTI
Ciljevi:
Učenici prepoznaju značaj planiranja budućnosti. Sposobni su sagledati posljedice vlastitih očekivanja. Razumiju važnost potrebe za planiranjem i postupnom realizacijom planova vezanih za buduće zanimanje.
Tijek radionice:
• Nastavnik/pedagog učenicima daje upitnik „Moj život za 15 godina“
• Učenici odgovaraju na pitanja, a nakon toga svatko predstavlja svoj život onako kako ga zamišlja i čemu teži.
Pitanja za diskusiju:
- Da li često razmišljate o svojoj budućnosti?
- Da li na svoju budućnost gledate optimistično ili sa strahom?
- Da li je moguće da ova slika za 15 godina postane stvarnost?
- Da li vidite neke prepreke na tom putu?
Nakon toga slijedi drugi dio radionice koji se odvija na sljedeći način:
• pedagogica zamoli učenike da formiraju veći krug. sredinu kruga može označiti nekim znakom(izlazi se u školsko dvorište ili hol škole)
• nastavnik - pedagog zadaje rečenicu kao impuls, koja se poziva na kriterije bitne kod donošenje odluke o zanimanju.
• zadatak učenika je da razmisle u kojoj se mjeri slažu sa zadatim impulsom i da se u skladu sa tim pozicioniraju ka sredini kruga.
• što se učenik više slaže sa impulsom (rečenicom), to će se više približiti sredini kruga.
• nakon što su se učenici pozicionirali nakon svakog impulsa, nastavnik postavlja pitanje vezano za impuls i razlog zašto su neki učenici bliže centralnoj točki kruga, a neki dalje. O izjavama se odmah diskutira. Nakon toga se nastavlja sa sljedećom rečenicom-impulsom. diskusija:
- čega sam postao svjestan kroz ovu vježbu ?
Osvrt na radionicu: učenici koji još uvijek imaju dileme oko svoje krajnje odluke, trebaju dodatno razriješiti svoje nedoumice.
BUDUĆE ZANIMANJE

--------------------------------
- „STILOVI ODGOJA I DOSLJEDNOSTI U ODGOJU“- radionice za roditelje VII. razreda
---------------------------------
Radionica za VII. razred – Prevencija nasilja- Aktivizam
Cilj: Upoznati učenike/ce s osnovnim pojmovima vezanih za moć, aktivizam, pasivizam,(volonterizam), nenasilje, promatrači…
Kroz rad u grupama pokrenuti inicijativu kod učenika/ca na aktivizam i razumijevanje da pasivnost znači podršku nasilju. Najgori oblici nasilja događaju se jer pojedinci ne poduzimaju ništa, točnije ostaju samo „promatrači“.
Uvodni dio: Uvodna igra „Ja imam moć“
Ja imam moć….(navesti učenike da navedu što dobro rade ,po čemu su posebni) Stolica u krugu gdje svako govori o svojoj moći a zatim rasprava u grupi.
- Kako ste se osjećali dok ste govorili o moći?
- Jeste li uočili sličnosti i razlike?
- Koristi li netko od vas svoje moći na nepoželjan način u odnosu prema drugima npr. zato što je tjelesno jači ili zato što ima predrasude?
- Možete li svoje moći primijeniti kroz aktivno djelovanje u prevenciji nasilja? Kako?
- Kakav možemo izvući zaključak iz svega navedenog?
Glavni dio: Rad u grupama
Aktivnosti za grupe
1. Izradite plakat/pozivnicu svim učenicima s porukom za smanjenje nasilja.
2. Napisati poželjna i nepoželjna ponašanja
3. Predložiti mjere za nepoželjna ponašanja/ kad i tko ih realizira.
4. Igrom uloga predstavite način reagiranja sudionika u priči posebno promatrača (pasivnost)
5. Predložite mjere/djelovanje koje će spriječiti nasilje? Ili kako se oduprijeti nasilju? Kome se sve može obratiti za pomoć? Kome prijaviti nasilje?
Završni dio sata: Zaključci i evaluacija
Rasprava o grupnom radu i izrada panoa aktivizma.
Pitanja za raspravu:
- Kako ste se osjećali?
- Jeste li prepoznali sebe kao aktivistu?
- Kako još možemo djelovati?
- Koga još možete uključiti da vam pomogne da posreduje?
- Možete li odabrati prihvatljivo ponašanje koje smo danas postavili?
Zaključili smo da se mjere trebaju provoditi dosljednije i u skladu s prijestupom koji se čini. Nastavnicima ,razredniku, pedagogu i ravnatelju trebaju pomoći učenici te jače preuzeti odgovornost dežurnog učenika u učionici ili hodniku škole, kao i češće prijaviti nasilje kada se ono događa daleko od očiju odraslih osoba(toaleti,“dogovorena skrivena mjesta i slično).
Pedagoginja škole Vedrana Vukoja
------------------------------------------------
Školska 2014./2015. godina
KAMO POSLIJE OSNOVNE ?
Projekt „Profesionalna orijentacija“ polako se privodi kraju, jer je osmašima ostalo svega još nekoliko dana do kraja osnovnoškolskog obrazovanja. Učenici su i ove godine, kao i prethodnih, izradili plakate pod nazivom „Kamo poslije osnovne ?“, na kojima su napisali podatke o mogućim srednjim školama koje se nalaze u blizini našega grada. Moramo pohvaliti sve odjele za uloženi trud pri prikupljanju informacija, kao i kreativnost u izradi plakata.
-----------------------
RADIONICE PROFESIONALNOJ ORIJENTACIJI
Nastavljamo s predstavljanjem radionica. Razrednica Marijana Lalić je na razrednim satima sa svojim odjelom VIII.4 razgovarala o profesionalnoj orijentaciji.
U prvoj radionici su učenici imali zadatak u cvjetove upisati svoje podatke: datum i godinu rođenja, hobi, predmete koje vole, neke svoje osobine te na kraju i školu koju žele upisati.
Druga radionica podrazumijevala je sudjelovanje roditelja na roditeljskom sastanku: na papire su trebali napisati ime i prezime svojega djeteta i za što misle da je njihovo dijete osobito nadareno.
U trećoj radionici učenici su sami istraživali o školama koje žele upisati i na razrednom satu prezentirali pronađene informacije svojemu odjelu. Na kraju su prikupljeno zalijepili na dva hamer papira i pripremili svoj pano ''profesionalne orijentacije''.
----------------
RADIONICA ZA UČENIKE VIII. RAZREDA
Učenici osmog razreda, zajedno sa školskom pedagoginjom, sudjelovali su tijekom II. obrazovnog razdoblja u radionicama kojima je cilj olakšati im izbor odgovarajuće srednje škole. Profesionalna orijentacija svojim stručnim postupcima ukazuje pojedincu na njegove mogućnosti, upoznaje ga s psihofizičkim zahtjevima odgojno-obrazovnih programa određenih škola, a u cilju što realnijeg izbora nastavka školovanja .
Pri donošenju odluke bitno je poznavati zahtjeve određenoga zanimanja, opis poslova, uvjete rada, kao i uvjete mogućnosti zaposlenja po završetku školovanja. Izbor budućega zanimanja bitan je u daljnjem nastavku života, osobito u razvoju karijere.
Pri tome je bitno i upoznati se s uvjetima upisa i kokuriranja u željenu školu.
Program rada profesionalne orijentacije u našoj školi predvidio je sljedeće :
-Predavanja za roditelje i učenike : „Kuda poslije osnovne škole?“ (razrednici s roditeljima i učenicima)
-Radionice za učenike : „Oglas za vjenčanje“ i „Linija Života...“ (pedagoginja s učenicima)
-Preiprema učenika za dolazak predstavnika srednjih škola – pitanja koja su zanimljiva i od koristi učenicima (razrednici i pedagoginja s učenicima)
- Posjeta predstavnika srednjih škola našoj školi
- Izrada panoa profesionalne orijentacije (razrednici, učenici VIII. razreda i školska pedagoginja) , izbor najboljega panoa i simbolična nagrada za pobjednika )
-Prva u nizu bila je radionica „Oglas za vjenčanje“, u kojoj su učenici trebali usporediti svoje viđenje sebe s viđenjem drugih. Učenici su se podijelili u parove te su morali za svoga partnera napisati oglas za vjenčanje. Pri tome je bilo bitno istaknuti pozitivne osobine partnera, a ukoliko netko ima i negativnih, iste je trebalo „zamaskirati“ i pretvoriti u pozitivne.
Po završetku je trebalo anonimne oglase okačiti na zid i učenici su samostalno pokušali odgonetnuti kome pripada pojedini oglas. Cilj ove radionice bio je izoštriti sliku i opažanje o sebi, kao i naučiti samouvjereno nastupati pred drugima.
-Pedagoginja je prisustvovala satima razrednog odjela gdje je dala uputu kako realizirati temu radionice „ Linija života“ . Svaka osoba ima svoju liniju života i profesionalnoga razvoja. Svaki učenik je trebao napraviti korake stopa izrezanih od papira. Svaki korak (stopa izrezana od papira) predstavlja jedan period u životu, s osobitim naglaskom na buduću karijeru. Npr:
I.korak : Moje ime je....Imam......godina....Dolazim iz....Moji roditelji/braća/sestre....Moja zanimanja....Moji hobiji su...Moje slobodno vrijeme...
II. korak : Moj najdraži predmet...Predmet koji mi je najmanje drag...
III. korak: Srednja škola koju želim upisati...Odluku o izboru srednje škole donijet ću...O željenoj školi znam da je...
IV. korak: Poslije srednje škole želim...Moje zanimanje iz snova je... U budućnosti se vidim kao...
Cilj ove radionice bio je da učenici saznaju što više jedni o drugima, obitelji, školovanju, planovima za budućnost. Osobit naglasak stavljen je na pitanje izbora srednje škole, čimbenike ili osobe koje mogu utjecati na taj izbor, kao i na načine prikupljanja informacija o određenoj školi ili zanimanju.
Naravno, nije nedostajalo ni zabave, što se vidi iz priloženih fotografija!










Pedagoška služba naše škole, pod vodstvom pedagogice Vedrane Vukoje, i ove godine je realizirala uspješno radionicu „Profesionalna orjentacija“ zajedno sa učenicima osmog razreda.
U četiri odjela osmog razreda radionica je provedena u periodu od 15 dana.
Učenici su za vrijeme radionice mogli saznati nešto više vezano za njihovo buduće školovanje, izbor zanimanja kojima bi se voljeli baviti te važnosti istog izbora.




















Pedagoška služba naše škole, početkom drugog polugodišta, organizirala je našim osmašima niz aktivnosti u vezi s njihovom profesionalnom orijentacijom. Pedagogice Vedrana Vukoja i volonterka Lucija Vrljičak voditeljice su ovog projekta.
Program rada ovog projekta obuhvatio je predavanje za roditelje „Kuda poslije osnovne škole“ koje su realizirali razrednici naših osmaša s njihovim roditeljima.
Sljedeći korak podrazumijevao je radionicu za učenike „Oglas za vjenčanje“ i „Sada kada sam odlučio…“ .
Zatim su učenici popunjavali Upitnik, a onda je uslijedila priprema učenika za dolazak predstavnika srednjih škola.
Gosti iz srednjih škola predstavili su profil svoje škole, a potom su učenici krenuli u izradu panoa „Profesionalna orijentacija“ , uz pomoć svojih razrednika i pedagoške službe.
Pred našim malim maturantima je važna životna odluka: upis u srednju školu. Neki učenici su već odlučili u kojem će smjeru ići, međutim, pred većinom stoji teška odluka, nesigurnost i bezbroj pitanja.
Pokušali smo nizom aktivnosti pomoći im pronaći odgovore i poučiti ih kako da prepoznaju vlastite sklonosti.